інститут проектування

Проектування торгових центрів (ТЦ), магазинів, будівель розважальних комплексів (ТРЦ)

більше корисної інформації

Проектування торгових центрів (ТЦ), магазинів, будівель розважальних комплексів (ТРЦ)

Завдання проектного інституту КиївАвіаПроект – створення торгових комплексів, які стануть вигідними для господарів та комфортними для клієнтів.

Ми проектуємо торгові комплекси будь-якого розміру та висоти – від компактного територіального торговельного будинку до величезного регіонального молла. Наші спеціалісти використовують лише сучасні нормативи для проектування торговельного об’єкту. Торговий Центр є відокремленим інфраструктурним об’єктом, який часто функціонує автономно. Для зниження терміну окупності та підвищення прибутку необхідно продумати кожен крок на етапі проекту.

Проект торгового центру: класифікація

Ми займаємося проектуванням торгових центрів усіх форматів та розмірів, і хоча в Україні немає своєї офіційної класифікації, ми орієнтуємось на європейську.

Крім перелічених типів нижче, є інші торгові центри, але вони зустрічаються рідко.

Невеликі ТЦ, орендарем такого торгового центру стане продуктовий магазин. Площа зазвичай вбирається у 10 000 квадратних метрів. м. Основні відвідувачі – мешканці мікрорайонів, які мешкають у 5-10 хвилинах ходьби.

Середні ТЦ, орендарями торгового центру можуть бути продуктові магазини, універмаги та компанії, що займаються доставкою поштою. Від мікрорайонних торгових центрів вони відрізняються великим асортиментом товарів та більшою площею: 10 000 – 30 000 кв. м. Постачання для населення, що проживає до 30 хвилин на машині, тобто мешканців самого міста та його околиць.

Великі ТЦ, в яких можна купити товари для будь-яких цілей. До них, безумовно, належать: універсальний магазин, дисконтний магазин та модний молодіжний бутік. Близько 50% торгових площ віддано якірним орендарям. Загальна площа об’єкту становить від 30 000 до 75 000 кв. м. (іноді до 100 000 м2).

Багатофункціональний ТЦ (торговий центр + бізнес-центр, розважальна зона) в такому торговому центрі асортимент товарів навіть ширший, ніж у регіональному. Площа складає 75 000 кв. м. Основні орендарі – постачальники повного спектру. Їх може бути два чи більше. Торгова зона може бути 50 км.

Проектування торгових центрів: зонування приміщень

При вході в ТЦ людина має почуватися в іншому світі, в затишній, безпечній, теплій, цікавій атмосфері.

Є кілька золотих правил дизайну торгового приміщення, що дозволяє контролювати купівельну спроможність. За допомогою них можна довго утримувати відвідувачів у торговому центрі, приводячи їх до додаткових покупок.

Хороша форма. Оптимальна форма для торгового центру вважається атріумом, оскільки вона дозволяє клієнту одночасно бачити інші точки (зони) торгового центру.

Грамотне зонування. Воно грає першорядне значення. Стандартними вважаються такі розподіли торгової площі:

– 40% площі можуть займатися якірними магазинами – магазинами відомих брендів, які залучають відвідувачів до торгових центрів;
– 10%-15% приділяється на невеликих приватних бутіках;
– 30% – виділяється під зону відпочинку;
– 5 під адміністрацію.

Адміністрація та підсобні приміщення розташовані у віддалених зонах або на верхньому поверсі. Для відвідувачів зазвичай закривається ця частина.

Добре, якщо в будівлі є об’єднані приміщення, які однаково зручні для доступу до них з будь-якого місця. Такі приміщення зазвичай оснащені відпочинковими зонами або фуд-кортами.

Правильне використання майдану. Усі приміщення ТЦ, зокрема підземні, повинні максимально використовуватися. Наше завдання у проектуванні торгового центру полягає у знаходженні оптимального співвідношення економії простору, комфорту та відповідності законодавчим нормам.

Зручна навігація. Важливо грамотно спрямовувати потоки покупців: коли відвідувач потрапляє усередину, він має потрапляти у місце з максимальним оглядом. Планування має бути зрозумілим, щоб клієнти могли легко орієнтуватися.

Відсутність “мертвих зон”. У будівлі не повинно бути місць, до яких не можна легко та швидко дістатися. Клієнту має бути добре видно з центрального холу всі основні зони (або напрямки до них). Якщо цього не виходить, варто працювати над дизайн-елементами, які приваблять покупця навіть у далеку коридору, якщо це неможливо. А якщо ні, то точки торгівлі в таких районах залишаться недоступними орендарям.

Замовивши проектування ТЦ або ТРЦ у нас – ви отримуєте проект максимальної якості за мінімальні терміни та приємну вартість! 

Проектирование загородных домов и коттеджей

Подробнее

Проектирование зданий и сооружений любой сложности

Подробнее